Dobré recepty na dobre-jedlo.blogspot.com

štvrtok 8. novembra 2012

Lazane s brokolicou

Lazane s brokolicou - recept
600 g brokolice
lazane
200 g strúhaného syra
bešamelová omáčka:
4 PL masla
4 PL hladkej múky
400 ml mlieka
soľ, mleté biele korenie
mletý muškátový oriešok
mletá škorica

Brokolicu rozdelíme na malé ružičky a uvaríme domäkka v osolenej vode. Vyberieme a necháme odkvapkať.
Ohňovzdornú misu potrieme olejom a rozložíme lazane, na ktoré nalejeme časť bešamelovej omáčky, poukladáme ružičky uvarenej brokolice, posypeme strúhaným syrom a prikryjeme ďalšou vrstvou lazaní. Takto si pripravíme ďalšiu vrstvu, ktorú ukončíme vrstvou lazaní, polejeme zvyšnou omáčkou a posypeme zvyšným syrom. Prikryjeme alobalom alebo vrchnákom, vložíme do vyhriatej rúry na 180°C a pečieme 30 minút. Potom odkryjeme a chvíľu zapekáme.
Bešamelová omáčka: Do roztopeného masla prisypeme múku a rýchlo miešame asi 2 minúty. Potom pomaly prilievame mlieko a za stáleho miešania varíme, kým omáčka nezhustne. Podľa chuti osolíme, okoreníme, pridáme muškátový oriešok, mletú škoricu a premiešame.
Túto základnú omáčku môžeme rôzne dochucovať - pretlačeným cesnakom, syrom alebo bylinkami.
Doba prípravy:
Lazane s brokolicou - recepty

2 komentárov:

jana277

Lasagne milujeme, ale v inom prevedení, brokolicu tiež. Zajtra otestujeme tvoj recept.

Maria

Ja som tento recept dostala anonymne na e-mail. Keď som ho čítala, tak som si povedala, že ho vyskúšam, pretože tá kombinácia sa mi zdala zaujímavá. Nám doma chutilo.
Janka, ak si už testovala tento recept, tak sa mi opäť ozvi - či si bola spokojná alebo nie. Ďakujem.


dobre-jedlo.blogspot.com   © 2010-2015. Recepty na dobré jedlo uverejňuje ITStudio.sk.
Dizajn Emporium Digital

Recepty na dobre jedlo TopList Recepty a gastronómia na Pocitadlo.sk

Hore