Dobré recepty na dobre-jedlo.blogspot.com

piatok 12. júna 2020

Zapekané špagety s cuketou a šampiňónmi

Zapekané špagety s cuketou a šampiňónmi - recept
500 g celozrnných špagiet
1 mrkva
250 g šampiňónov
2 mladé cukety
1 cibuľa
2 - 3 strúčiky cesnaku
sušené paradajky podľa chuti
olivový olej
250 ml sladkej smotany
2 vajcia
170 g syra Leerdammer
morská soľ, mleté korenie s chilli
mletá rasca, korenie garam masala
grilovacie korenie, kukuričná strúhanka
petržlenová vňať

Špagety uvaríme podľa návodu na obale.
Na malom množstve oleja speníme nadrobno nakrájanú cibuľu. Pridáme na plátky nakrájané šampiňóny, premiešame a chvíľu restujeme. Pridáme nahrubo strúhanú mrkvu a na menšie kúsky nakrájané sušené paradajky, ochutíme soľou, koreninami a za občasného miešania dusíme do polomäkka. Nakoniec pridáme na kocky nakrájanú cuketu, pretlačené strúčiky cesnaku, a opäť za občasného miešania dusíme domäkka (ja som cuketu nechala polomäkkú).
Vajíčka dôkladne zmiešame so smotanou a ochutíme soľou, korením a petržlenovou vňaťou (ja som pridala trochu paradajkovej omáčky, čo mi ostala z predošlého dňa).
Pekáč potrieme olejom a posypeme strúhankou. Na dno pekáča rozložíme polovicu špagiet, rovnomerne navrstvíme cuketovo-šampiňónovú zmes, ktorú prikryjeme zvyšnými špagetami. Celý povrch posypeme najemno strúhaným syrom a polejeme vajíčkovou smotanou. Vložíme do vyhriatej rúry na 180°C a pečieme cca 20 - 25 minút, kým syr nezíska zlatistú farbu.
Podávame s hlávkovým alebo ľadovým šalátom.
Prajem dobrú chuť!
Doba prípravy:

Tento recept mám poslala p. Monika J.
Zapekané špagety s cuketou a šampiňónmi - recepty

0 komentárov:


dobre-jedlo.blogspot.com   © 2010-2015. Recepty na dobré jedlo uverejňuje ITStudio.sk.
Dizajn Emporium Digital

Recepty na dobre jedlo TopList Recepty a gastronómia na Pocitadlo.sk

Hore